Cho, W.-H. & Samu, Z. (2020): Depression, antidepressant medication, and psychotherapy. Integrative Psychotherapy (4): 111-118.
Szélpál, T., Török, S. & Samu, Z. (2020): Pszichoterápia tranzdiszciplináris szemszögböl. Az orvostudomány, idegbiológia és pszichoterápia trianguláris találkozása. [Psychotherapie transdisziplinär. Ein trianguläres Treffen zwischen Medizin, Neurobiologie und Psychotherapie] Klinikai Pszichológia Szemle 5.
Samu, Z. & Kováts, L. (2019): The relationship between burnout and depressive disorders among teachers. Diagnostics, prognostics and intervention regarding work related risk factors and coping with occupational stress. Journal of Empirical Education and Research. Vol. 3, Issue 6, 19-31.
Samu, Z. (2018): Stress and vulnerability as an antecedent to depression. Relationship of emotions to cognitive factors in depression from the perspective of psychotherapy. Neuroscience and Psychotherapy 33, 58-71.
»Die Kraft der Worte: Grenzen und Möglichkeiten psychotherapeutischer Intervention bei chronischen Schmerzpatienten:innen« Universität Bielefeld/Medizinische Fakultät OWL.
»Psychosozial induzierte Schmerzperzeption und -verarbeitung. Integration von Emotionen und subjektiven Appraisals in der Schmerztherapie« Kantonspital St. Gallen/Schweiz. Schmerzzentrum.
»Stress and vulnerability as an antecedent to depression. Relationship of emotions to cognitive factors in depression from the perspective of psychotherapy«. University of North Carolina at Chapel Hill / Department of Psychology and Neuroscience USA
»Der innere Arzt. Konzepte zum Verständnis psychischer Erkrankungen aus holistischer Perspektive«. Psychiatrische Universitätsklinik Zürich.
»Differential relapse following cognitive therapy and pharmacotherapy for depression«. Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ. Pszichiátriai Klinika. Szeged/Ungarn.
»Dimensionen für Compliance durch Arzt-Patienten-Allianz zur Optimierung des Behandlungserfolgs«. Fachkrankenhaus für Psychosomatik und Psychotherapie. Braunlage/Harz.
»Coaching für pädagogisches Führungspersonal«. Fakultät für Angewandte Philosophie und Pädagogik, Szent István Universität Békéscsaba/Ungarn.